Buscar este blog

En conjunto, ¿cuál es su grado de satisfacción con los servicios de salud que usted y su familia han utilizado en el último año?

Proposta d’un taller per a tractar el tema de la sexualitat

“EL SEXE”

OBJECTIUS
§  Donar informació al voltant de les temàtiques relacionades amb el sexe (què és sexe, E.T.S., embarassos no desitjats, ansietat davant les primeres relacions, els mètodes anticonceptius, orientació sexual...).
§  Ajudar a generar una actitud crítica i responsable sobre l’exercici de la seua vida sexual.
§  Previndre embarassos no desitjats i E.T.S.

INTRODUCCIÓ
Com es sap, els adolescents es troben en un moment vital on comencen a descobrir el sexe, comencen a explorar el seu cos, a sentir atracció pels altres, a fer-se un fum de preguntes al voltant de la sexualitat, etc. I com es lògic es necessari que algú es preocupe per ells, per donar-los tota la informació que necessiten, per a evitar conductes inadequades que els porten a sofrir E.T.S o embarassos no desitjats, per a que no vegen ni tinguen al sexe com un tabú, per a que no obtinguen informació errònia, per a evitar l’ansietat o la por, etc.

Per tot açò, es planteja aquest senzill programa d’intervenció dirigit a estos grups d’adolescents a partir d’una sèrie de qüestions, xerrades, debats, activitats...
Per a la realització d’aquest taller anem a utilitzar un TIC (Tecnologia de la Informació i la Comunicació).
El desenvolupament i l’evolució de les tecnologies de la informació i la comunicació han suposat un canvi radical en la educació. Amb anterioritat a l’aparició d’aquests sistemes, els mitjans tecnològics (com la televisió, el vídeo o els clàssics programes d’ordinador) s’utilitzaven bàsicament com sistemes de suport a l’ensenyança, i no implicaven un canvi substancial en la forma d’enfocar els processos d’ensenyança i aprenentatge. No obstant, l’aparició de noves aplicacions telemàtiques suposa un canvi més profund que pot afectar als mateixos fonaments de la instrucció i la educació.
Des d’aquesta aproximació, la tecnologia no pot considerar-se com un simple mitjà més d’ensenyança, sinó com un facilitador dels processos d’aprenentatge a través del disseny d’entorns d’aprenentatge més oberts i flexibles, que donen més control a l’estudiant sobre què, cóm, quan i on aprendre. Per açò pensem que podria ser de molta utilitat utilitzar aquest tipus de metodologia, més encara en adolescents.


MATERIAL
Ø  TIC  Sexe i joves”, creat per l’Institut Català de la Salut i pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Ø  Llistat de qüestions efectuades pels estudiants en una avaluació prèvia.
Ø  Ordinadors.

METODOLOGIA
1. Primer de tot s’arreplegarà un llistat amb totes les qüestions que els alumnes desitgen realitzar sobre el sexe. Una forma d’afavorir que pregunten sense por es que serà de forma anònima.
D’aquest llistat es seleccionaran les qüestions més importants, les que pensem que són bàsiques, com per exemple les relacionades amb els anticonceptius, les E.T.S, etc. Després, i també de forma anònima, els propis alumnes votaran altres que desitgen que siguen respostes.
2. Una vegada es tinga tot el llistat que s’ha de respondre, es posaran els alumnes per grups per a que responguen ells les qüestions.
3. Una vegada finalitzada aquesta activitat, se’ls resoldran les qüestions amb les respostes adequades, per a que puguen comparar-ho amb les seues respostes i per a que realitzen totes les preguntes que vulguen.
4. Després de tot açò, amb els ordinadors, se’ls mostrarà la pàgina web abans comentada, per a que per grups, puguen explorar-la i aprendre amb el seu contingut.
5. Finalment, es realitzarà un debat on els grups mostren a la resta de la classe quin aspecte els ha resultat més interessant, i per a que facen totes les qüestions que necessiten.


MÉS INFORMACIÓ AL VOLTANT DE LA PÀGINA WEB AMB LA QUE ES TREBALLARÀ:



Amb una metodologia informativa, aquesta aplicació:
ü  Permet adquirir coneixements i eliminar falses creences sobre els temes que es tracten.
ü  Conté informació estructurada (textual, visual i auditiva).

Els avantatges d’aquesta aplicació són els següents:
§  Coherència, senyalització i contigüitat espacial i temporal.
§  Informació jerarquitzada.
§  Modelat.
§  Enllaços a webs externes relacionades amb cada apartat.
§  Retroalimentació.
§  Diccionari de termes.
§  Versió per a persones amb dèficits auditius.
§  Avalat per institucions públiques.




1 comentario:

  1. L'educació sexual es neceària perquè són els amics i amigues la principal via d'informació sexual i els seus consells estan plens d'errors científics, mites i fal•làcies que cal eliminar. La sexualitat és encara víctima de la repressió i està condicionada a transmetre determinats models y formes de relació. Educadors/es, pares/mares han d'intentar trencar aquests esquemes que oprimixen la sexualitat i la convertixen en un cúmul de prohibicions, amenaces, pors i repressions.

    ResponderEliminar